Sprekers Lekkere Lezingen 2014
- geplaatst door Anne Spies in
- Algemeen
- 22-11-2013
Leontien van Moorsel, Mirjam Stoof en Jeffrey Janssen
Spies&Spreken maakt alvast twee sprekers bekend voor de reeks Lekkere Lezingen in 2014: donderdag 20 maart spreekt huidspecialist Mirjam Stoof. Ondernemer en oud topsporter Leontien van Moorsel is op maandag 23 juni te gast. Jeffrey Janssen spreekt op 27 november. Alle netwerkavonden zijn, als vanouds, in het Kookcollege in Wijchen.
Je kan je opgeven via de website:http://www.lekkerelezing.nl/de-komende-lekkere-lezing/
Voor 100 euro kan je allevier de lezingen bij wonen.
23 juni 2014: Anorexia Inloophuis
Leontien van Moorsel vertelt over haar nieuwe initiatief: het Leontien Inloophuis, dat in 2014 wordt geopend. Met haar Leontien Foundation zet zij zich in voor mensen met een eetstoornis. In het inloophuis kunnen mensen met een eetstoornis terecht voor informatie en hulp. Leontien heeft tijdens haar wielercarrière zelf te kampen gehad met anorexia. Ze vindt het ontzettend belangrijk mensen te helpen die te maken hebben met deze ziekte. Om dezelfde reden werkt zo ook mee aan het BNN tv- programma Tot Op Het Bot. Tijdens de Lekkere Lezing vertelt ze hier meer over.
Leontien haar verhaal is voor ondernemers interessant
Leontien vertelt vaak over haar sportcarriere. Ze is een doorzetter, kan daar geweldig over spreken en de link leggen naar het bedrijfsleven. Zij kijkt terug op een glansrijke wielrencarrière. Ze werd maar liefst 4 keer Olympisch kampioene, 9 keer wereldkampioene, 2 keer winnares van de Tour de France, 39 keer Nederlands kampioene en was houdster van het werelduurrecord. Na haar sportcarrière begon zij met een nieuwe loopbaan als ondernemer. Naast de Leontien Foundation runt zij, samen met haar man, haar bedrijf Leontien Total Sports.
20 maart 2014: Mirjam Stoof vertelt over voeding en gezondheid:
Mirjam is echt gedreven om mensen wakker te schudden over voeding en gezondheid!
Mirjam Stoof is huidspecialist, maar op de lekkere Lezing gaat het haar echt om gezonde voeding en wat dat voor ondernemers kan bijdragen aan een goed werk en leef klimaat. Zij zal ons niet naar huis willen sturen met voedings sublementen. Met haar bedrijf Cosmetisch Instituut Mirjam Stoof heeft zij zich de afgelopen 2 jaar verdiept in de effecten van voeding, medicijnen en producten op onze gezondheid. En die zijn niet gering. Vaak zonder dat we dat zelf weten. Volgens Mirjam staat onze gezondheid onder druk. Zij wil ons daarvan bewust maken. Zodat we zelf, weloverwogen en bewust, keuzes kunnen maken over onze manier van leven en gezondheid.
‘Bewust voor voeding kiezen!’
De workshops ‘Laat je niet misleiden!’ van Mirjam zijn bedoeld voor iedereen die zich bewust wil worden van het effect van misleiding op onze gezondheid. Hoe doe je dat als je hard werkt? Wat voor lunch serveer je aan je mederwerkers of deelnemers van een training?
Mirjam: “Je komt het steeds vaker tegen in de schappen van de supermarkt: het Kies Bewust logo of het vinkje Gezonde Keuze. We vertrouwen er blindelings op en denken gezond bezig te zijn als we deze producten aanschaffen. Schijn bedriegt! We gaan er van uit dat een huisarts het beste met ons voor heeft en ons wil helpen beter te maken. Maar een huisarts is vooral opgeleid om medicijnen voor te schrijven en is niet geïnteresseerd in de achterliggende oorzaak van de klacht!
Giftige stoffen
Voeding, tandpasta en make-up zitten vol met giftige stoffen die ons immuunsysteem aantasten en zijn toch vrij verkrijgbaar in alle supermarkten. Onze gezondheid staat onder druk. En vaak zonder dat we het weten. Graag deel ik met jou wat ik in mijn zoektocht naar gezondheid allemaal ben tegengekomen. Zodat je echt bewuste keuzes kunt gaan maken en je gezondheid weer in eigen hand kunt nemen.”
Huidproblemen komen van binnenuit
Medicijngerichte maatschappij
Voeding is de basis van ons bestaan
Stressvol leven
27 november 2014 :Jeffrey Janssen vertelt: De unieke identiteit van je bedrijf
Merkmanagement? Dat is iets voor Unilever en Heineken!” Een veel gehoorde opmerking. Deze organisaties weten inderdaad al langer dat het leveren van goede producten, een uitstekende dienstverlening en een klantgerichte houding niet meer voldoende zijn in de concurrentiestrijd anno 2014. Niet alleen de grote merken, maar steeds méér organisaties willen duidelijk maken waar hun kracht ligt, waar ze sterk in zijn en hoe ze zich onderscheiden van hun concurrenten. Elke organisatie heeft een unieke identiteit. Maar wordt daar ook naar gekeken bij het opstellen van de communicatieboodschap naar de klant?
Jeffrey Jansen van BLYNQ verzorgt op donderdag 27 november 2014 een interactieve lezing in het Kookcollege Wijchen. Je krijgt een introductie in merkdenken en onderscheidend communiceren vanuit het DNA van je organisatie. Ook maken we gezamenlijk een eerste quick scan.
Meld je nu alvast aan en kom erachter wat merkdenken voor jouw organisatie kan betekenen!
Meer Lekkere Lezingen in 2014
Ben je benieuwd naar de andere Lekkere Lezingen in 2014? Hier lees je wat je kunt verwachten…
Lekkere Lezingen 2014
Meer weten over de Lekkere Lezingen? Kijk dan op de site. Daar vind je een overzicht van alle sprekers in 2014. ( Leontien van Moorsel en Jeffrey Janssen)