uh

Gastvrije advocaten

  • geplaatst door Anne Spies in
  • Algemeen
  • 21-06-2012

Vrijdag 22 juni trainen Lilian Woltering en Anne Spies een heel advocatenkantoor op gastvrijheid. Hoe benader je een client? Hoe gaan we met elkaar om binnen het kantoor? Hoe komt jouw stem over, jouw houding. Wat zeg je wel, wat zeg je niet bij het aanbieden van een kop koffie, of als je met een client in de lift staat?

Een snel groeiend advocatenkantoor

Gedreven mensen, medewerkers, partners, allemaal ambitieus en talentvol. Gedurende dit hele jaar geeft Spies&Spreken  (verspreid) 4 verschillende dagen training om de communicatie en gastvrijheid naar een nog hoger nivo te begeleiden. Iedereen op dit kantoor werkt hard en ontvangt de clienten op zijn of haar manier. Hoe en waar wil dit kantoor één lijn trekken?

Bewustwording en feedback van elkaar

In de trainingen wordt het hard werken, zullen we veel doen, zullen we veel leren, wordt het een feest van herkenning en zullen we plezier beleven! Met film, rollenspellen, voorbeelden, lekkere lunches gaan we aan de slag met de  thema’s: Ontvangen van cliënten, bewustwording van mimiek, taal, houding, motoriek, kleding.

Kleine groepjes

In kleine groepjes werken we met elkaar en geven we elkaar feedback. Op bepaalde momenten werken we met camera’s omdat het interessant is om je eigen gedrag terug te kunnen kijken. Je gaat zelf ontdekken wat wel en niet kan rondom gastvrijheid. Wat is jouw stijl? Wat is jouw eigenheid? Waar ligt je kracht, wat kan nog anders?

Lees ook

Promotiecoaching helpt!

Het afgelopen jaar heb ik met plezier samengewerkt met vele promovendi. We hebben van elkaar geleerd; zoveel interessante onderzoeken kwamen voorbij, mooie mensen en mooie proefschriften. (mooi ontworpen kaften ook!) We bereidden samen de dag van de promotie voor in een aantal coachings sessies. Het lekenpraatje en ook het antwoord geven op vragen. Ik werk […]

lees verder
Hoe overtuig je met je stem?

Eindig een zin met een lagere stem en je klinkt geruststellend en overtuigend. Om jou kunnen we niet heen. Wat je vertelt klinkt waar. “Vragend spreken” is diep verankerd in onze spreekcultuur. We horen het in elke training gebeuren. Met de beste bedoelingen houden mensen hun hoofd scheef, kijken vragend (wenkbrauwen omhoog) én eindigen hun […]

lees verder
Trainingen
contact