als ik eerlijk ben…

Gastvrije advocaten

  • geplaatst door Anne Spies in
  • Algemeen
  • 21-06-2012

Vrijdag 22 juni trainen Lilian Woltering en Anne Spies een heel advocatenkantoor op gastvrijheid. Hoe benader je een client? Hoe gaan we met elkaar om binnen het kantoor? Hoe komt jouw stem over, jouw houding. Wat zeg je wel, wat zeg je niet bij het aanbieden van een kop koffie, of als je met een client in de lift staat?

Een snel groeiend advocatenkantoor

Gedreven mensen, medewerkers, partners, allemaal ambitieus en talentvol. Gedurende dit hele jaar geeft Spies&Spreken  (verspreid) 4 verschillende dagen training om de communicatie en gastvrijheid naar een nog hoger nivo te begeleiden. Iedereen op dit kantoor werkt hard en ontvangt de clienten op zijn of haar manier. Hoe en waar wil dit kantoor één lijn trekken?

Bewustwording en feedback van elkaar

In de trainingen wordt het hard werken, zullen we veel doen, zullen we veel leren, wordt het een feest van herkenning en zullen we plezier beleven! Met film, rollenspellen, voorbeelden, lekkere lunches gaan we aan de slag met de  thema’s: Ontvangen van cliënten, bewustwording van mimiek, taal, houding, motoriek, kleding.

Kleine groepjes

In kleine groepjes werken we met elkaar en geven we elkaar feedback. Op bepaalde momenten werken we met camera’s omdat het interessant is om je eigen gedrag terug te kunnen kijken. Je gaat zelf ontdekken wat wel en niet kan rondom gastvrijheid. Wat is jouw stijl? Wat is jouw eigenheid? Waar ligt je kracht, wat kan nog anders?

Lees ook

Online presenteren: waar kijk jij naar?

Jezelf, de ander, of de camera? Opeens zijn we allemaal presentatoren geworden. Scharrelen we met apparatuur, opgehangen autocues en quizkaartjes. Collega-trainer Judith de Bruijn zei schertsend: ‘Ja, mensen willen nu allemaal televisietje gaan spelen’. Maar goed beschouwd moeten we wel: we vergaderen online, geven colleges en webinars, doen mee aan digitale congressen. Sommigen vinden het […]

lees verder
Online spreken – hoe klink jij?

Soms luister ik nauwelijks naar de inhoud van wat iemand zegt, alleen naar de klank ervan… veelzeggend! Veel mensen vinden het vreselijk om naar hun eigen stem te luisteren. ‘Zo klink ik toch niet?’ Luisteren met je ogen dicht In onze trainingen film ik veel. We kijken en luisteren de filmpjes terug. Ik begin met […]

lees verder
Online presenteren: pas op voor een kikkerperspectief

Hoe doe je dat, presenteren online? Een paar tips voor de talloze thuiswerkers Ik kijk graag naar filmpjes van presentaties met het geluid uit. Dan zie ik beter hoe iemand beweegt, hoe iemand staat of zit. Hoe de mimiek is, of de spreker zijn of haar handen gebruikt. Meteen voel ik een sfeer van waar […]

lees verder
deze week
  • dinsdag 19 januari
  • Online Presenteren voor Artsen
  • ochtend
  • in samenwerking met NVvR - B.E.N.G.!

  • donderdag 21 januari
  • Online presenteren voor artsen
  • ochtend
  • in samenwerking met NVvR - B.E.N.G!

dit jaar
contact